jimat

Sekarang dah bulan puasa. Aku masih steady berpuasa tanpa ponteng makan epal hijau seperti di poli dulu. Cerita dia kat sini. Aku memang jenis kedekut sikut. Sekali satu hari tu tuan bos aku cakap

"Hang takpalah bujang makanan berbuka beli je"

Aku jawab "mana ada bos, saya masak nasik goreng papadom dengan sambal serunding hat dapat haritu lah"

Bos aku heran dia cakap hang ni jimat sangat. Bagi aku memang aku jenih jimat. Mana yang ada aku makan ja. Disini aku boleh nampak kalau orang yang jenis suka berbelanja, dia akan nampak macam aku jimt gila babi.

Bos aku kaya gila. Jadi dia tak kesahla takat keluaq belanja makan sehari rm50. Cuma sat lagi aku nak pi beliayam dan kentang simpan stok peti ais. Lama tak makan ayam goreng rempah rahsia.