Stress week have begun.


assalamualiakum wbt. setiap kali gua rasa stress, memang gua akan menulis blog..its some ways to express feeling rather than merempit right..? ah, poyo, dulu time kamu stress lepas clash dengan awek pon kamu merempit dari seberang perai utara hingga ke plaza tol sungai petani selatan menjerit-jerit seperti orang gila meluahkan perasaan yang terbuku di hati..lame old story lah, just forget it..

1st of all, saya sangat stress disebabkan beberapa perkara seperti berikut:
sort of money,
final examinations
data topo engine swing,
teringat kepada ex-awek,
cadastre survey tak siap lagi
pastu report cadas dan engine konpom aku kena buat sorang-sorang lagi.

let go through one by one okay..?
sort of money
aritu my brother ada telefon, wei duit hang ada lagi tak? ada la sikit, cukup untuk makan tengahari jer..tak pa, nanti tak dak duit habaq kat aku..okay-okay..well it is truth gua makan sehari sekali jer, ini adalah berkenaan dengan program diet gua yang semakin menunjukan kesan..perubvahan jisin badan gua yang menunjukan penurunan jisim sebanyak 4 kg, amat menggembirakan..lalu gua dengan azam jitu dan murni meneruskan program diet jimat wang ini..haha..itu satu hal..gua amat takut dengan satu hal ni jer..pembayaran bulanan motosikal gua..camana pon gua kena cari duit jugak untuk membayar moto pada setiap bulan..selamat tak penah miss lagi..gua juga terpikir pasal road tax gua yang semakin menghampiri tarikh luputnya..masak gaklah nanti nak membayarnya..tp xpa, gua rilek dulu kerana xsampai masa lagi..dah smingu nak sampai, baru gua kalut..dasar orang melayu suka buat kerja last minit! haha..

final examinations
wahh, ini adalah perkara serius! gua sangat takut benda ni..dulu masa gua kat poli, gua tak da nak kesah sangat kejadah ni sebab gua yakin gua bole jawab..tapi lu jangan buat la perangai sebegini di unibesiti, konpom lu akan karry punya..haha..hasilnya, gua punya pointer macam gila babi punya rendah, sekali pakej dengan kerri satu subjek..memang gila lah, gua xpenah kerri seumur hidup, tup-tup nah, hamik kaw keri satu paper..bullsitt kata baby..haha
3jam kemudian
(gua telah kembali dari menyembang bersama kawan lama)

data topo engine swing
yaa, sejak menjadi serbeyor di uitm, banyak projek-projek gua mengalami kegagalan..huhh, apa yg ser tak taw..kadaster tak jumpa batu yang cun walaupon memikup hampir 20 batu manakala data topo engine gua menyewing kan dirinya..jenuhh nak edit habaq hang..! haha..selamat kadaster bole diselesaiukan dengan penemuan terbaru iaitu trabas bayangan..haha..(sapa kata tsm tak bole tipu, habaq mai..) manakala data engine yang swing tersebut bole diselesaikan dengan pengalaman menjadi drafman tak ikhlas buat kerja di sabar ukur konsultansi..export autocad, edit kaw-kaw punya..setel..

teringat kepada ex-awek
mood gua telah kembali healing selepas bersembang dengan kawan gua tadi. Alkisahnya, gua apa sakit ntah, kerap teringat dengan awek lama ni..gua pon tak taw, mungkin gua banyak terdengar lagu-lagu yang menjadi teman sewaktu gua dan ex awek gua dahulu..lagu seperti raja jatuh cinta, cintailah aku sepenuh hati, cukup sinonim dengan zaman kegemilangan gua bersama awek gua itu..tetapi alangkah malangnya archipelago yang dibina diserang pihak berikatan dengan bantuan tentera gadaffi..huh..!

cadastre survey tak siap lagi
ini memang perkara serius..gua pon pening la..bukanya gua nak ex sangat dengan budak-budak uitm ni..semua nak harap gua..gua pon baru belajar tsm ni..hangpa buatla sama..gua tak da, kerja tak jalan..aiyoo..padahal satu stesen jer lagi nak amik detail..pening-pening..kesimpulan yang bole gua konklusikan disini..mai la background mana pon, kalaw minat dengan survey ni, mesti boleh buat punya..budak uitm pon power gak pa buat serbey..gua tengok pait power gak..cepat jer paham ape yang gua sampaikan berkenaan hal-hal di site..satu hal lagi gua sangat tensen kalaw amik topo pon nak ditanya lagi amik camna..sangat pening dengan serius lagi! Poli sama, uitm pon sama..

pastu report cadas dan engine konpom aku kena buat sorang-sorang lagi.
Ini sudah tentu..gua dapat mengagaknya dengan jitu sekali..sorang pon tak maw tanya pasal report setelah amali hampir siap..gua nak bagi arahan gua tak reti sangat..nanti orang cakap gua gila kuasa dan sebagainya..lagipon gua bukan ketua group..tapi ketua group dok harap kat gua pulak..macamna cerita bang long oii..haha..selamat gua telah mengambil langkah selamat dengan mengopi dulu report-report senior sem lepas sebagai rujukan dan sebagai sumber kopipes gua..haha..
Sekian terima kasih
Ps: mak gua kalaw baca ni, I love you mak..!

No comments:

Post a Comment